1. Барлық мұғалімдер жасөспірімді зерттейді, бірақ оны санаулы ғана көреді. Мақсатты және саналы түрде зерттеу керек.
2. Жасөспіріммен алғашқы танысу - оның қызығушылықтары мен өмірінің ол жақсы білетін салалары туралы әңгімелесу.
3. Тәрбиешімен әңгімелесу барысында жасөспірім оған шынайы, қызығушылық танытуы тиіс.
4. Жасөспірімді зерттеу ол өскен және оны қоршап тұрған ортадан бөлек жүргізілмеуі керек.
5. Қиын білім алу себептерінің кешенді сипаты әлеуметтік, биологиялық және психикалық факторлардың тығыз өзара әрекеттесуінде жан-жақты анықталуы керек.
6. Бір әдіс өздігінен әдіс емес. Уақыт өте келе созылған әдістердің ортақтығы ғана қиын тәрбиелі жасөспірімді диагностикалаудың объективті бейнесін береді.
ЖАСӨСПІРІММЕН СӨЙЛЕСКЕНДЕ, ЕСІҢІЗДЕ БОЛСЫН!
1. Жасөспіріммен сөйлесуді достық тұрғыдан бастау керек.
2. Жасөспірімді алғаш көргенде оны сынауға тырыспаңыз.
3. Жасөспіріммен қарым-қатынас жасау барысында оған шынайы қызығушылық танытыңыз.
4. Жасөспірімнің қарым-қатынасы үшін ең жақсы сөз - оның есімі.
5. Жасөспіріммен диалогты пікірлері сәйкес келетін мәселелерден бастау керек.
6. Қарым-қатынас процесінде диалогты тең дәрежеде жүргізуге тырысыңыз.
7. Қарым-қатынастағы бастаманы өз қолыңызда ұстауға тырысыңыз.
8. Заттарға жасөспірімнің көзімен қарауды білу.
9. Жасөспіріммен қарым-қатынас кезінде педагогикалық импровизацияға дайындықты дамытуға тырысыңыз.