Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысы 2021-2022
Әр оқушы ерте ме, кеш пе өзінің болашақ мамандығын таңдау проблемасына тап болады. Бұл мәселені шешу өте қиын, сондықтан көптеген адамдар үшін бұл тұрғыда белсенді ұстаным әлі қалыптаспаған. Оқушылар үшін сұрақтар кәсіптік бағдар беру маңызды, таныс, бірақ қай жағынан келе саналы олардың шешімі, емес, барлық өзіне ұсынады. Сондықтан мұғалімдердің, ересектердің кәсіби өзін-өзі анықтауға дайындығын қалыптастыру кезеңінде көмегі маңызды.
Түлектердің кәсіби өзін-өзі анықтаудағы проблемалары бізді мектепте кәсіптік бағдар беру жұмысын ұйымдастыруға жаңа көзқараспен қарауға мәжбүр етеді. Жоғары сынып оқушылары қажетті білім, білік және дағдылар кешенін ғана меңгеріп қоймай, сондай-ақ өздерін кәсіби және әлеуметтік тұрғыда іске асыруға мүмкіндік беретін осындай жеке қасиеттерге ие болуы тиіс.
Енді мансаптық бағдар беру жұмысын қазіргі заманғы түсінудің айтарлықтай айырмашылығы-оны әр оқушының нақты мамандықты таңдауына емес, оқушылардың саналы, тәуелсіз кәсіби таңдауын жүзеге асыруға, өз таңдауына жауапты болуға, кәсіби мобильді болуға мүмкіндік беретін белгілі бір әмбебап қасиеттерді қалыптастыруға бағыттау.
Сөздің кең мағынасында кәсіптік бағдар дегеніміз не? Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысы – бұл мамандықтардың әлеуметтік-экономикалық және психофизикалық ерекшеліктері туралы білімнің қажетті көлемін оқушылардың бойына сіңіруге бағытталған оқу-тәрбие жұмысының жүйесі, мамандықты ғылыми негізделген таңдауды қамтамасыз ететін іс-әрекеттеріміздің жүйесі.
Әрине, мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысы барлық педагогикалық ұжым қатысқанда ғана тиімді болатынын есте ұстаған жөн. Мектебімізде кәсіптік бағдар беру жұмыстары директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары, сынып жетекшілері, мектеп психологы, әлеуметтік педагог, кітапханашы, медицина қызметкері, пән мұғалімдерінің жетекшілігімен жүргізіледі.
Мектептегі кәсіптік бағдар берудің негізгі бағыттары:
- кәсіби ақпарат,
- кәсіптік білім,
- кәсіби кеңес.
Мектеп оқушыларына кәсіптік бағдар берудің маңызды құрамдас бөліктерінің бірі алдын ала кәсіби диагностика болып табылады. Бұл кезеңде біз жеке тұлғаның өзіне тән белгілерін зерттейміз: құндылық бағдарлары, қызығушылықтары, қажеттіліктері, бейімділіктері, кәсіптік ниеттері, мамандық таңдау мотивтері, мінез ерекшеліктері, денсаулық жағдайы. Осы мақсатта жыл басында біздің студенттерге Жаһандық құзыреттер курсы таныстырылды.
Бейіндік оқытуды енгізу кезеңіндегі ерекше қиындық элективті курстарды әзірлеу болды, қазіргі уақытта элективті курстардың бай базасы жинақталған, екі маңызды функцияны шешуге арналған таңдаулы элективті курстар сәтті қолданылған: біріншіден, қолдау көрсету. негізгі пәндерді берілген жоғары деңгейде мазмұнды оқу, білімнің қолданбалы аспектісін тереңдету және нығайту, екіншіден, элективті курстардың қызметі айқын кәсіптік бағдарға ие. Профильге дейінгі дайындықтың бүкіл жүйесі дерлік осыған негізделген.